Winnow & Kitt

Booksanddrawings_ 21 september 2024
Hemelse rivalen gaat over Iris Winnow en Roman Kitt. Wanneer Iris gaat werken bij het Gazet leert ze daar Roman kennen. Omdat ze beiden strijden voor de veelbegeerde titel van columnist worden ze op slag rivalen. Maar al snel voelen ze beiden een aantrekkingskracht voor elkaar die ze geen van beiden lang kunnen ontkennen.

Het is mooi om te zien hoe de band van Iris en Roman van vijanden heel geleidelijk naar respectvol/liefdevol gaat wat erg mooi is om te zien, waardoor de band tussen hun erg sterk wordt en je als lezer helemaal meegaat in hun verhaal.

Ook is het verhaal op een hele mooie manier geschreven. Zo ga je echt met de personages meeleven, omdat de schrijfster de gebeurtenissen en gevoelens van de personages zo goed weet te omschrijven en verweven met elkaar.

Er zit ook genoeg spanning in het verhaal. Zeker als je wat verder in het verhaal zit wordt het steeds spannender en kan je het boek niet meer wegleggen.

Ook de manier hoe ze elkaar brieven schrijven met hun magische typemachines is echt prachtig. En voegt heel veel toe aan het verhaal.

De world-building is ook geweldig. Door de goede omschrijving van de omgeving waan je je meteen in die tijd, waardoor je je ook meteen een goede voorstelling kunt maken van hoe de wereld eruitziet.

Daarom geef ik “Hemelse rivalen” van Rebecca Ross ***** sterren!!

Dit (e-) boek mocht ik ontvangen als recensie exemplaar van de uitgeverij in ruil voor een eerlijke recensie,bedankt hiervoor!

Meer recensies van Booksanddrawings_