Super gave Sci-Fi

Ten eerste is het verhaal echt super interessant en uniek om over te lezen, over de wereld en hoe ze de robots/machines kunnen beheersen en ermee kunnen vechten om hun wereld te beschermen tegen buitenaards leven.

En hoe hun geestekracht daar een grote rol in speelt wat ik nog niet eerder in een boek heb gezien, en de uitwerking daarvan is ook nog eens super goed gedaan waardoor je je heel goed kan voorstellen hoe het allemaal werkt.

Ook is de hoofdpersonage Zetian echt on fire! Ze heeft duidelijk een eigen wil en gaat voor wat ze wilt bereiken. Door haar sterke karakter leer je haar ook snel kennen en leef je helemaal met haar mee. Ook de andere personages zijn erg interessant en goed uitgedacht.

Er zit ook veel cultuur in het verhaal verwerkt wat heel gaaf is om te lezen en heel interessant is omdat dit op een unieke wijze in deze fictieve wereld is verwerkt. Ook zit er de nodige romantiek in het verhaal.

En dat einde! Wauw wat een plotwending, ik wist dat er nog wat informatie miste en dat bleek dus te kloppen. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.

Daarom geef ik “Iron Widow” van Xiran Jay Zhao *****sterren!!

Dit (e-) boek mocht ik ontvangen als recensie exemplaar van de uitgeverij in ruil voor een eerlijke recensie,bedankt hiervoor!

Meer recensies van Booksanddrawings_