Een thriller met een zeer goed uitgewerkt plot en met diepgaande personages

Booksanddreamz 22 november 2023
In de provincie Antwerpen wordt het lijk ontdekt van een brutaal vermoorde vrouw met rood haar. Wanneer kort nadien een tweede vrouw dood wordt teruggevonden, op dezelfde manier vermoord en met dezelfde uiterlijke kenmerken, denkt de politie aan een seriemoordenaar. Jade Van Hoof, voormalig gerechtspsychologe, wordt opgetrommeld om een daderprofiel op te stellen. Dat betekent ook dat Jade zal moeten samenwerken met commissaris David Speltinckx, die ze van vroeger kent, maar waar ze pijnlijke herinneringen aan heeft.
Lukt het hen samen te werken en de dader op te sporen voor er een derde slachtoffer valt? En kunnen ze hun eigen verleden loslaten?

‘Gebroken stemmen’ is het thrillerdebuut van de Vlaamse Lotte Leenaerts, die al eerder een feelgood schreef. De cover met de rode lok past goed bij het verhaal en ook de titel is goed gekozen.
Het verhaal start met een proloog die al direct vragen oproept. Het boek bestaat uit twintig langere hoofdstukken die telkens zijn onderverdeeld in de plaats en tijd waar de passage zich afspeelt. Er zitten heel wat personages in het verhaal, maar iedereen heeft een duidelijk profiel, zodat je al snel mee bent in wie precies wie is. Het verhaal leest vlot en kent meerdere perspectieven. Je weet van in het begin wie de dader is, maar niet wat nu precies zijn motief is.
Ik vind het zeer boeiend om al die standpunten en ontwikkelingen te kunnen meevolgen vanuit de verschillende personen. Naar het einde toe wordt het verhaal spannender en komen de verhaallijnen dichter bij elkaar. Ook de spanningen die spelen tussen Jade en David zijn een leuke extra en geven het verhaal nog een extra dimensie.
Dit is een thriller met een zeer goed uitgewerkt plot en met diepgaande personages. Geen oppervlakkigheden in dit verhaal. Ik vond dit absoluut een goed boek en ik hoop op nog meer thrillers van Lotte Leenaerts.

Meer recensies van Booksanddreamz