De moeite waard! (ha ha)

Heb ik dit boek in twee dagen uitgelezen? Misschieeeeen.... (het was 1 dag geworden als ik niet heel zielig had hoeven werken).

Dit was mijn eerste boek ooit van Madelon van Tilborg en superveel mensen gaan dit grapje vast maken in een recensie van dit boek, maar... dit boek was ECHT de moeite waard! Ik zag dat het een deel twee was, maar ik begreep al snel dat je de delen los van elkaar kun lezen. De pitch van Loft Publishing maakte me meteen enthousiast: een boek van eigen bodem, boordevol met fijne tropes als Fake dating, er is maar één bed en beste vriend van de broer. Wat wil je nog meer?

De Moeite Waard is een heerlijk vlotgeschreven boek. Ik voelde me meteen verbonden met Nour, een powervrouw aan de top van de Gynaecologie-afdeling, maar haar hart schreeuwde om iets anders: een eigen holistisch geboortecentrum. (Even een kort zijsprongetje: hoewel ik tegenwoordig boeken rondom zwangerschappen e.d. oversla omdat het toch heel dichtbij komt, heeft Madelon in dit boek het goed aangepakt door niet alleen de happy kanten te laten zien van alle soon-to-be ouders, maar ook de wensouders waarbij niet alles vanzelfsprekend is. Dat was mooi om over te lezen, fijn dat dat erin verwerkt zat.)

Het lijkt dus alsof Nour alles heeft waar ze van droomt, maar dan besluit ze om haar hart achterna te gaan. Het enige wat nog in de weg zit, is het vinden van een pand. Maar haar droompand wordt haar niet gegund, totdat ze erachter komt van die het pand is. Oliver, de beste vriend van haar broertje Amin, besluit dat hij haar wil helpen en daar zit één voorwaarde aan: een fake date...

Hoewel het aanbod van Oliver (ofwel Ollie) voor mijn gevoel een klein beetje uit het niets kwam en niet helemáál logisch aan voelde als oplossing voor het probleem, was het uiteraard wel iets om heel enthousiast over te worden. Wie wordt er nou niet blij van een fake date met óók nog de beste vriend van de broer, die is opgebloeid tot een heerlijke Viking-like man?

De band tussen Nour en Ollie voelt heel natuurlijk. Dit is ook goed gedaan, want ze kennen elkaar al bijna hun hele leven. Dit maakt dat de opbloeiende romance tussen Nour en Ollie heel lief, voorzichtig maar ook vol passie aanvoelt. Samen zie je deze twee personages zich openen en langzaamaan durven ze eerlijk te zijn - naar elkaar maar uiteindelijk ook naar zichzelf.

Ik heb dit boek met heel veel warme gevoelens gelezen en - oh boi, die spicy scene was perfect. Ik heb echt genoten van dit verhaal en nu wil ik de andere twee boeken ook zeker een keer lezen!

Bedankt Loft Publishing dat ik dit ebook mocht lezen - weer een nieuwe favoriet van eigen bodem erbij!

Meer recensies van Booksandsparkles