Een magisch leuk boek!

Booksandsparkles 19 september 2024
Morgen komt het superleuke boek "Een Missie vol Magie" van Monica Haak uit. Wat is het een prachtig boek geworden, de cover is echt geweldig! Ik mocht het (e-)boek al lezen en het was genieten!

"Een Missie vol Magie" gaat over de tienjarige Amina die op een stormachtige avond een geheime deur ontdekt naar Luminos. Daar blijkt een belangrijke profetie over haar te zijn en iedereen heeft gewacht op de komst van Amina. Gewacht om Luminos te bevrijden van de duistere tovenaar. En daar begint het avontuur...

Dit boek is een ontzettend leuk avontuur die je een beetje doet denken aan de wereld van Alice in Wonderland, maar Monica heeft er geheel haar eigen draai aan gegeven. Het gaf me ook een beetje een Narnia-gevoel, omdat Amina al snel bevriend raakt met een pratende vos bijvoorbeeld en ze vervolgens samen door de seizoenen reizen om Luminos te redden van de ijzige tovenaar.

Ik vond het verhaal erg leuk geschreven. De beschrijvingen van de wereld zijn goed, dus je hebt echt het gevoel dat je samen met Amina door de verschillende seizoenen reist, en de bijpersonages zoals de vos zijn een goede toevoeging aan het verhaal. De avonturen volgen elkaar redelijk snel op, waardoor er een fijne vaart in het boek zit en je eigenlijk maar wil blijven doorlezen om te weten hoe het afloopt.

Het einde vond ik verrassend, maar wel erg goed gedaan. Heel passend bij het verhaal. Ik vond het echt jammer toen het verhaal voorbij was, want ik had nog wel meer over Amina en haar vrienden willen lezen. Wie weet, keert ze ooit nog weer terug? (hint hint, looking at you Monica!)

Heel erg bedankt Hamley en Monica voor dit boek!

Meer recensies van Booksandsparkles