Heerlijke spicy romantasy

Op 31 mei is deel twee in de Artefacts of Ouranos-serie uitgekomen! Rule of the Aurora King is het spannende, magische en spicy vervolg op Trial of the Sun Queen. Na het lezen van deel 1, en met dát einde, kon ik echt niet wachten om deel 2 op te pakken. Wat een geluk dat ik deze al eerder mocht lezen namens Uitgeverij De Fontein!

Let op: onder de scheidingslijn staan spoilers over deel 1. Mijn spoilervrije recensie daarvan lees je op hier op Goodreads.

-------------------------------

Even een opfrissertje: deel 1, Trial of the Sun Queen, stond volledig in het teken van de selectiespelen waarin Lor moest meedoen. Nadat ze vanuit de gevangenis naar de put was gestuurd en daar werd meegenomen door de Zonnekoning, had ze geen andere keuze dan de selectie winnen, zijn Zonnekoningin te worden en zo eindelijk de ondergang van de Aurora koning in gang te kunnen zetten. De Zonnekoning lijkt echter direct interesse te hebben in Lor en langzaam valt ze ook voor zijn charme. Uiteindelijk weet ze alle vier de opdrachten te overwinnen, maar bij de laatste opdracht komt ze erachter dat de Zonnekoning al die tijd een vies spelletje heeft gespeeld. Hij weet wie ze is en wanneer ze na haar overwinning weigert met hem te trouwen, laat hij haar opsluiten. Maar daar is de zoon van haar ergste nachtmerrie het niet mee eens: hij bevrijdt Lor en neemt haar mee naar zijn geheime plek….

Het verhaal, in het kort
Ja, weet je het weer? Goed! Dan kunnen we nu door naar deel 2, want ook hier is niets wat het lijkt… Lor is dichterbij dan ooit om wraak te nemen op de Aurora koning en zijn zoon, Nadir, zou hier wel eens de juiste schakel in kunnen zijn. Daarbij is hij ook nog eens ontzettend aantrekkelijk, maar niets mag haar doel in de weg staan. Samen moeten ze de handen ineen slaan en te vinden wat verloren is. Dit boek is echt een avontuur om te lezen.

De personages
Wauw, wat een gave wending heeft deze serie gekregen! Lor blijft zich ontwikkelen tot een steeds volwassener vrouw en tevens nog iets veel belangrijkers (maar spoilers). Ik hou van hoe daadkrachtig ze is en precies weet wat ze wil, maar ook niet volledig ongevoelig is voor haar ware gevoelens. Ze wil zo graag alles rechtzetten wat niet goed is in de wereld en dat krijgt al haar aandacht. Daarnaast zijn haar broer en zus alles voor haar en ze zal niet toegeven voordat ze weet dat zij veilig zijn.

Daarnaast in dit boek dus veel nieuwe personages! Nadir hebben we heel kort leren kennen in het eerste deel, maar nu pas leren we grotendeels al zijn beweegredenen kennen. Er is hem veel onrecht aangedaan en dat is ook de reden dat hij de handen ineen wil slaan met Lor. Deze Fae-man is er weer eentje om verliefd op te worden, dat beloof ik je!

Nadir heeft nog een zus, Amya, waar ik heel nieuwsgierig naar blijf. Zij voelt als de vriendin die je zoekt in donkere tijden, hoewel er ergens in je achterhoofd altijd een klein stemmetje blijft zeggen: “is ze wel te vertrouwen”? Maar ik hoop echt dat zij de good girl blijft. Ik vind haar echt heel leuk!

Spicy romance
Waar boek 1 nog vrij braaf was, op een paar fijne romantische scenes na, is boek 2 al een stuk spicier! Dus voor wie dit miste in boek 1, stop zeker niet met lezen en pak boek 2 op! Het is deels wel een slow burn, maar wat je krijgt zal je zeker niet teleurstellen. De spanning tussen Lor en Nadit loopt continu hoog op en juist die spanning, misschien niet eens het moment supereme, maakt dat dit zo’n heerlijk boek is om te lezen.

Het enige minpuntje vond ik dat Lor wel goed is in eerst ja zeggen, dan gaat ze helemaal in d’r hoofd zitten en nadenken, en dan halverwege wordt ze soms boos en zegt ze toch ineens weer nee. Ik snap wel, met haar verleden en wat ze mee heeft gemaakt in de gevangenissen, waarom ze bepaalde overwegingen heeft en het is natuurlijk supergoed om nee te zeggen. Nadir geeft daar ook wel trouw gehoor aan, maar dan moet je wéér geduld hebben tot deze slow burn écht aan gaat. Nu ik dit schrijf en er opnieuw over nadenk, denk ik: misschien is dit ergens wel geen minpunt… het is eigenlijk heel goed dat haar traumaverwerking op deze manier wordt neergezet en ze op ieder moment – al bedenkt ze zich ineens, haar grenzen aan mag en kán geven. Lekker duidelijk weer dit, toch geen minpunt dus eigenlijk ;)

Conclusie
Rule of the Aurora King is een spannend en meeslepend vervolg waarbij je antwoord zult krijgen op vele vragen. Met sterke (knappe Fae) personages, een interessant plot en een goede dosis (spicy) romance, is dit boek een aanrader voor iedereen die van fantasy houdt!

Meer recensies van Booksandsparkles