Een heel mooi boek over vriendschap en liefde

Van BlossomBooks kreeg ik een berichtje of ik hun nieuwe boek, Six More Months of June, zou willen ontvangen en recenseren. De korte pitch over het boek, 'een lieve non-toxische friends to lovers YA romance', sprak me heel erg aan. Ik vind het heerlijk om in de zomer fijne liefdesverhalen te lezen en het laatste jaar ben ik steeds meer van de friends to lovers, dus ik heb meteen ja gezegd!

(TW: verlies (in verleden) en gemis van een ouder, pesten, paniekaanvallen en misbruik (in verleden).)

Voordat ik aan mijn review begin: ik wil eerst even kwijt dat de cover zo ontzettend leuk is geworden (door Yaroslava Appolonova). De warme kleuren en lieve tekening geven je precies dat gevoel wat het verhaal zelf je ook geeft. Dan nu door naar de inhoud!

Dit boek gaat over Caplan en Mina, maar ook over hun vrienden Hollis en Quinn. Six More Months of June vertelt vanuit Caplan en Mina het verhaal over een bijzondere vriendschap tussen één van de meest populaire jongens van school en het meisje dat het liefst alleen is om een boek te lezen. Vanaf het moment dat Mina werd aangewezen om Caplan te helpen met lezen op school, zijn ze onafscheidelijk.

Daisy Garrison heeft een hele mooie vriendschap neergezet. Het klinkt misschien cliché, de populaire jongen en de nerd, maar Daisy Garrison heeft dit op een heel geloofwaardige manier neergezet. Hoewel je wellicht al kunt raden waar dit verhaal heen gaat qua romance, zal de weg ernaartoe je verrassen. Caplan en Mina zijn beiden sterke, maar ook gevoelige personages die het nodige hebben meegemaakt. Hun ware verhaal hebben ze alleen met elkaar gedeeld. Het is voor Caplan dan ook even schrikken als Mina ineens de 'fuck it' houding krijgt en de vraag om een date door zijn goede vriend Quinn niet afslaat. Caplan ziet Mina voor zijn ogen opbloeien en hij weet niet goed wat hij met zijn gemixte gevoelens aan moet...

"Allerlei plannen, halfbakken, egoïstisch en onmogelijk, razen door mijn hoofd. 's Avonds in mijn bed voer ik uitgebreide denkbeeldige gesprekken met haar, en dan probeer ik te bedenken wat zij zou zeggen en wat ik dan zou zeggen, enzovoorts."

Caplan en Mina zijn zo leuk! Ik voelde me heel erg met ze verbonden, ook al ben ik inmiddels een heel stuk ouder. Het was heel leuk om beiden door de afwisselende POV's te leren kennen, maar ook door elkaars ogen hun diepere laag te ontdekken. Want onder de heerlijke, fijne zomerse sferen en het ontdekken van nieuwe spannende liefdeskriebels, zit ook een verhaal van verlies en/of gemis van een ouder, pesten, paniekaanvallen en misbruik in het verleden. Daisy Garrison heeft toch op een mooie wijze, verweven in vriendschap, deze zware thema's op een luchtige en recht-door-zee manier weten te vertellen dat het boek niet vastloopt op deze heftige thema's.

Naast de vriendschap tussen Caplan en Mina, speelt Hollis ook een grote rol. Zij is het knappe en populaire vriendinnetje van Caplan en aan het begin had ik niet verwacht dat zij misschien wel mijn meest favoriete personage uit dit boek zou worden. Ik wil niet teveel verklappen, maar Hollis was de schakel tussen alle gebeurtenissen en het perfecte voorbeeld van 'je weet niet wat er achter een glimlach schuil gaat'. Ik zou zo nog een vervolg willen vanuit het perspectief van Hollis.

Daisy Garrison heeft een hele mooi YA neergezet. Je zou het romance kunnen noemen, maar de vriendschappen in dit boek sprongen er voor mij echt uit. Hoe deze jongeren zich ontwikkelen, zichzelf en elkaar ontdekken, en klaar zijn voor nieuwe stappen in hun leven, was fijn om over te lezen. De hele zomer-vibe en de leuke personages maakten dit boek als de perfecte read voor als je op zoek bent naar even lekker lezen en ontsnappen naar liefde op vele manieren.

Bedankt BlossomBooks voor dit exemplaar, ik heb ervan genoten!

Meer recensies van Booksandsparkles