Een heerlijke upper-class romance!

Morgen, 27 juni, komt dit nieuwe boek uit bij LoveBooks: Westwell – zwaar & licht, geschreven door Lena Kiefer. Bij LoveBooks heb ik me een tijd terug opgegeven als ambassadeur en ik was een van de gelukkigen om uitgekozen te worden! De flaptekst (zie hieronder) sprak me enorm aan.. mysterieus, romance, enemies to lovers.. wat wil je nog meer! Ik vertel je vandaag graag of mijn verwachtingen zijn waargemaakt!

De achterflap
Onze broer en zus zijn gestorven omdat ze van elkaar hielden. Nu zijn wij voorbestemd om elkaar te haten. Maar wat als dat onmogelijk is? Als Helena Weston terugkeert naar New York, heeft ze maar één doel: de naam van haar zus Valerie zuiveren, koste wat het kost. Tweeënhalf jaar geleden werden Valerie en Adam, elkaars grote liefde, dood aangetroffen in hun hotelsuite na een avondje feesten. Sindsdien heeft Adams familie geen kans onbenut gelaten om alle schuld van hun tragische eind bij Valerie in de schoenen te schuiven. Helena is de enige die heilig in de onschuld van haar zus gelooft en ze doet er alles aan om erachter te komen wat er die noodlottige nacht echt is gebeurd. In haar zoektocht naar de waarheid loopt uitgerekend Jessiah Coldwell – Adams jongere broer – haar in de weg. Helena weet dat ze Jess diepgrondig zou moeten haten. En toch maakt hij gevoelens in haar los waartegen ze al snel geen weerstand meer kan bieden…

Het verhaal
Wauw, dit boek! Ik ga er niet omheen draaien en zeg het maar gelijk: WestWell heeft me laten gillen, lachen, giegelen, blozen, trappelen en wist me aan het eind ook nog te laten huilen. Deze Upper Class romance wil je écht lezen! En waarom? Het verhaal heeft me echt van begin tot einde vastgegrepen en niet meer losgelaten.

Ten eerste was de hele sfeer in het boek heel fijn. Het voelde alsof ik Gossip Girl binnenstapte met een mix van Maxton Hall (maar dan volwassener) en een vleugje Good Girl’s Guide to Murder (stir, mix it well en je hebt… WestWell!). Het verhaal speelt zich af temidden van de twee belangrijkste families in New York: de upper class is vanaf het begin heerlijk aanwezig, hoewel Helena er ergens het liefst zou uitstappen. Maar dat is precies het ding: ze kan er niet ontsnappen aan de greep van haar familie. Kiezen tussen familie en een zeeeer verboden romance staat echt als thema centraal in dit boek. En hoe zeer je ook wil dat Helena kiest voor zichzelf en voor de liefde, Lena Kiefer weet ook heel goed op je gevoel in te spelen en duidelijk te maken dat het niet makkelijk is om daarvoor je hele familie te ruïneren. Dit verhaal is een constante push and pull tussen leven en overleven, tussen liefde en rouw, en tussen pure nieuwe liefde en de oude liefde van familie.

Daarnaast is het verhaal ook echt goed geschreven. Er was geen enkel moment dat ik dacht “jemig, wat duurt dit allemaal lang” of “ja, ga maar verder naar het volgende stuk”. Het is vlot, spannend, spicy en heeft precies de goede afwisseling tussen de romance tussen Jessiah en Helena, en de zoektocht van Helena naar de waarheid wat er nu écht met haar zus en Adam is gebeurd. Dit maakt het bij elkaar een interessant en origineel boek.

De personages
Helena en Jessiah (die zich liever Jess laat noemen) zijn erg goed neergezet door Lena Kiefer. Het verhaal is geschreven vanuit beide personages, waardoor we ze beiden erg goed leren kennen. Het zijn jong volwassenen met een diepgaand verhaal, grote gevoelens en een strijd tussen familie en zichzelf. Hoewel het verhaal op meerdere momenten heerlijk spicy kan worden en het grotendeels gaat over die spanning tussen Helena en Jess, zit er echt een diepere laag verweven in de personages: ze hebben beiden een groot traumatisch event meegemaakt, namelijk het verlies van hun broer/zus die een stel waren. Hoe zij hiermee individueel omgaan, maar ook met elkaar, geeft het verhaal echt een boost.

De romance
Ja toch wel het belangrijkste in een boek, als je het mij vraagt ;) Nee geintje, maar wel heel fijn als het er goed in zit. Nou, in WestWell kun je er niet omheen. Dacht je dat het buiten heet was? Dit boek laat je van binnen nog veel harder gloeien! Want yep, is dit boek zitten echt een paar heerlijke scenes tussen Helena en Jess. Alleen maar spice dan? Nee, zeker niet. De romance die opbloeit is rauw, maar ook puur en oprecht. Ze hebben een ongekende aantrekkingskracht die er eigenlijk helemaal niet mag zijn tussen de twee families. Ze leren elkaar echt goed kennen, zo goed, dat ze weten wat hun uiteindelijk te doen staat.. zal het goedkomen tussen deze twee families?

Conclusie
Nou, ik denk dat je wel kunt concluderen dat ik dit boek echt geweldig vond. Het verhaal, de personages, de romance.. alles klopt gewoon en ik hoop echt zo dat jij dit boek ook gaat oppakken en ervan gaat genieten. Ondertussen kijk ik alvast uit naar deel 2 die in het najaar zal verschijnen!

Meer recensies van Booksandsparkles