Een pracht verhaal; de liedfabriek

Booksbyharma 19 september 2024
de liedfabriek gaat over Femke, ze is afgestudeerd aan het conservatorium en is muzikant. Ze geeft een aantal uurtjes les op een basisschool als muziek juf, maar echt rondkomen lukt niet echt. Femke heeft een goede band met bovenbuurvrouw Truus, een oude dame die al op leeftijd is.
Er wordt een aantal keer gevraagd aan Femke of ze mee wil doen aan een talentenjacht en omdat ze alles even niet ziet zitten schrijft ze zich in bij de liedfabriek en ze mag auditeren.
Ze ontmoet bij de auditie een knappe man, die haar niet bekend voor komt, maar er wel aantrekkelijk uit ziet.
Thuis gaat het ook niet lekker, Haar moeder krijgt de diagnose kanker waardoor Femke zich moet balanceren tussen de liedfabriek en de gezondheid van haar moeder.

Wat een prachtig verhaal heeft Marjon Weerink wederom weer geschreven. Ik heb genoten van begin tot het einde. Het is als lezer interessant om te lezen als je jezelf als muzikant aanmeld voor een talentenjacht wat er dan niet op iemand af komt.
De band die Femke heeft met haar moeder Anna is ook bijzonder. In haar ziekteperiode staat Femke echt voor haar klaar.
In dit verhaal zit humor, ik heb een aantal keer hard gelachen, maar ook heb ik even een traantje gelaten. Ik zat toen ik begon direct in het verhaal en ik kon het boek moeilijk wegleggen.
Marjon heeft een heerlijke vlotte schrijfstijl. Daardoor kon ik het boek moeilijk wegleggen, omdat ik wou weten hoe loopt dit af.
Er gebeurt veel en het heeft diverse plottwist en ik zou zeggen hou je van feelgood dan is dit verhaal echt een must read.

Meer recensies van Booksbyharma