Geen weg terug of toch wel?

Booksbyharma 25 juli 2024
Dit is het debuut van Sonja Kemp en ik moet zeggen het is een geslaagd debuut.
Het verhaal gaat over Antonia (An) die op zoek is naar een man die haar kan onderhouden. Deze heeft ze gevonden in Egbert, maar de liefde die ze heeft voor Paul, die niet zo rijk is als Egbert en hij heeft een vriendin, maar ze krijgen een kortstondige affaire.
Ze besluit voor Egbert te gaan en met hem te trouwen, ondertussen gebeurt er iets waardoor er geen weg terug meer is of juist wel?

Het verhaal wordt verteld in diverse tijdzones, begin jaren 1960 en 32 jaar later in het jaar 1991. Dit geeft een goed beeld van het verhaal. Wat Antonia (An) gaat naar New York en komt in de jaren 1990 weer terug naar haar geliefde Amsterdam.
Het is een verhaal van liefden die er niet kan zijn en het leven een totaal andere wending geeft.
Dit is het debuut van Sonja Kemp en wat mij betreft geslaagd. Ik zat al heel erg vlot in het verhaal, waardoor ik het wou blijven lezen, want er gebeurt veel, zitten diverse twist in en als lezer probeer je mee te denken hoe zit het in elkaar.
Daardoor is het verhaal een aanrader. Er worden veel taboes besproken die in de jaren 60 nog niet echt bespreekbaar waren.

Als je van een goede roman houdt met een vleugje romantiek is dit boek een echte aanrader.

Graag wil ik Sonja Kemp heel erg bedanken voor dit recensie exemplaar. Dit heeft geen invloed op mijn mening. Die zal altijd eerlijk zijn.

Meer recensies van Booksbyharma