hopeloos verliefd

Booksbyharma 15 september 2024
Het verhaal speelt zich af in de jaren tachtig. Jan zit in zijn pubertijd en is hopeloos verliefd op Hanna. Wat doet verliefdheid met Jan. Zijn vrienden krijgen verkering maar met Jan gaat het nog niet echt lekker.
Zal Jan de ware liefde vinden?

Hopeloos verliefd is een young adult waarin liefde centraal staat. De schrijver benoemd ook de worsteling met seksualiteit en het verlangen om bij de liefde ( in dit geval Hanna) te zijn).
Dit is het eerste boek dat ik van schrijver Jan van der Meulen heb gelezen en ik vond het zelf bijzonder interessant dat hij als hoofdpersonage zichzelf gebruikt. Dat kom je niet vaak tegen.
In het begin moest ik even inkomen in het verhaal, maar toen ik er eenmaal in zat las het vlot weg.
Persoonlijk vond ik het jammer dat er weinig twist inzaten, waardoor het verhaal nog al oppervlakkig bleef.
Desalniettemin is het wel belangrijk om de intimiteit, het verlangen naar liefde, sex en seksualiteit te bespreken. het hopeloos verlangen naar een ander kan bij sommige mensen best een ding zijn.
Wat ik wel erg leuk vond dat het vanuit de mannelijke personage verteld wordt.
Dit boek is niet autobiografisch.
De personages, Titia en Hanna bestaan echt.

Ik geef dit boek 3, 5 sterren

Graag wil ik Jan van der Meulen hartelijk bedanken voor het recensie exemplaar. Dit heeft geen invloed op mijn mening die zal altijd eerlijk zijn.

Meer recensies van Booksbyharma