een verhaal dat je raakt

Booksbyharma 23 juli 2024
In het derde deel van de Water & Vuur serie gaat over Kjeld en Ivy. Kjeld heeft net een scheiding achter de rug met Patty en hij heeft een hekel aan vuur.
Dat komt, omdat hij 13 jaar geleden bij een schuurbrand was en dat heeft hem veranderd. Hij heeft hier ook littekens van.
Dan ontmoet hij Ivy, de vriendin van Liva uit het tweede deel. Ze is op zoek naar een baan in het onderwijs. Ze heeft een zusje met het syndroom van down.
Ivy en Kjeld hebben samen iets gemeen, maar hoe wat en waar, dat lees je in Vuurrood.

Wat een heerlijk verhaal weer wederom uit de hand van Ryanne Veldkamp. Elk deel is weer genieten. Het verhaal van Kjeld en Ivy heeft me geraakt. Ik heb even een traantje gelaten. Dit komt omdat ze meer gemeen hebben dan dat je in eerste instantie dacht van elkaar.
Als lezer zijnde wordt je zo het verhaal ingezogen en dan is stoppen heel erg moeilijk. Ik had dit boek ook snel uit.
Het verhaal over de brand en dat een impact kan hebben ook jaren na dato klinkt bekend. Zelf moest ik toen ik dit verhaal las even denken aan de nieuwjaarsbrand in Volendam.

Het verhaal wordt wederom verteld uit 2 perspectieven die van Ivy en van Kjeld en dat is wederom heel fijn want zo leer je ze beter kennen.

Ik ben heel benieuwd ook naar het vierde deel van deze serie Vuurzee. Deze ga ik zeker ook lezen.
Wat mij betreft is deze serie een vette aanrader.

Meer recensies van Booksbyharma