Spannend, zinderend en broeierig.

Booksreadbyn 02 juli 2024
Vlucht is al deel twaalf in de reeks rond Kathleen Verlinden. En wat voor een deel! Ik werd omvergeblazen!

Spannend, zinderend en broeierig van het begin tot het einde. Hartverscheurend en passioneel. Anja Feliers wist me te grijpen en vast te houden.
Ik was-ben-blijf een superfan!

In ´Vlucht´ volgen we Kathleen naar het zuiden van Frankrijk, nadat ze door Lucas achtergelaten werd op het huwelijksfeest van haar beste vriendin. Enkele dagen daarna wordt Lucas vermist en blijjt Kathleen de laatste die hem gezien heeft. Ze gaat op zoek naar de waarheid want ze komt zelf in nauwe schoenen te zitten.

Deze thriller gaat over bindingsangst, over een stap opzij zetten, over de dunne grens tussen liefde en haat, over passie, over herinneringen blokkeren, over vluchten voor en van iemand, over niet willen delen, over ´three is a crowd´, over haat, over je leven geven voor iemand en over het nemen van een nieuwe start.

In haar heerlijk typische manier van vertellen nam de auteur me mee op een spannende roadtrip naar het zuiden van Frankrijk. Ze schreef niet alleen een spannend verhaal dat leest als een trein en ingenieus in elkaar zit, maar bracht ook enorm veel sfeer in een zuiders decor en als kers op de taart mengde ze er een passioneel sausje door. Het einde van het boek is er eentje om ´U´ tegen te zeggen. Ik was op zijn minst gezegd ´flabbergasted´. Meer kan en wil ik er echt niet over verklappen. Alleen misschien nog... toch eventjes erg moeten bekomen. En heel, heel, heel erg benieuwd naar het vervolg.
Anja Feliers, wacht je alsjeblieft niet te lang met het schrijven van deel dertien?

Ik las al eerder enkele boeken uit deze reeks. Elk boek uit de reeks dat ik tot nu gelezen heb, kan je als stand-alone lezen. Ook dit twaalfde deel kan je volgens mij zeker losstaand lezen. Enige voorkennis uit de vorige delen van de reeks is wel een pluspunt. Maar laat je hierdoor zeker niet tegenhouden om deze vlucht te nemen en de lezen. Ik beloof jullie ´a trip to remember´.

Meer recensies van Booksreadbyn