De bibliotheek vol herinneringen

Bookstagram_ilona 20 augustus 2024
‘De bibliotheek vol herinneringen’ is een verhaal vol mooie quotes, wijze levenslessen, prachtige boodschappen om over na te denken, fantastische boektitels die terugkomen en warme personages die je in je hart sluit.

Het verhaal leest vlot waardoor je wordt meegenomen op een mooie reis.  Je leest over de band tussen Ella en haar moeder, hoe ze elkaar kwijt zijn geraakt maar ook hoe ze elkaar weer herontdekken. Door vanuit beide kanten te lezen, ontdek je hoe het zit en wat voor offers er zijn gebracht. Het verhaal laat je zeker niet onberoerd.

Dit verhaal gaat over liefde voor boeken, liefde voor elkaar, liefde tussen moeder en dochter en dat je elkaar soms moet loslaten  uit liefde, maar dat deze liefde er ook voor zorgt dat uiteindelijk alles wordt overwonnen en dat vergeving het enige juiste is.

De rode draad in het verhaal zijn de boeken die voorbij komen en dat je uit boeken de kracht kunt halen om verder te gaan. De volgende quote vond ik echt een van de  mooiste die voorbijkwam

“Telkens wanneer je een goed boek leest, gaat er ergens in de wereld een deur open die meer licht binnenlaat”

En zo is het maar net, dit boek heeft daar zeker voor gezorgd. En een bibliotheek vol herinneringen is echt een prachtig idee om mee te beginnen. Bij mij kwam ook de vraag binnen, voor wie zou ik een boek uitkiezen en welk boek dan.

‘De bibliotheek vol herinneringen’ is een boek voor boekenliefhebbers, als je van boeken houdt, dan snap je dit verhaal.

Meer recensies van Bookstagram_ilona