Dodelijke afloop

Bookstagram_ilona 22 oktober 2023
Ik mocht dit boek lezen voor het reviewteam van worldofthrillers en HarperCollins Holland. Dankjewel daarvoor!

‘Dodelijke afloop’ is het thrillerdebuut van de Londense journalist Stig Abell.

Wat opvalt zijn de beeldende, soms zelfs wat poëtische zinnen in dit verhaal. Dit zorgde ervoor dat het in het begin echt even zoeken was naar de leesbaarheid van het verhaal. Later in het verhaal werd het allemaal wat vlotter geschreven en ging het verhaal hierdoor beter verlopen.

In het begin voelde het verhaal dan ook helemaal niet aan als een thriller, het ging vooral over de ongerepte natuur en de basic levensstijl van hoofdpersoon Jake. Je wordt als lezer vooral meegenomen in het leven van Jake, de omstandigheden waarin hij zich bevindt, de mensen uit het dorp die hij ontmoet en de aantrekkingskracht tussen hem en Livia. Dit wordt allemaal uitgebreid behandeld waardoor het verhaal maar wat doorkabbelt. De diepgang kwam hierdoor ook niet in het verhaal en op een gegeven moment dacht ik van, komt er nu nog iets spannends of is dit het nou? Pas bij de laatste 50 pagina’s kwam er iets van spanning in het verhaal. Een spanning wat je eerder bij een thriller zou verwachten en niet pas aan het einde.

Het plot was niet echt verrassend te noemen maar zorgde er wel voor dat het verhaal mooi kon worden afgerond.

De personages zijn in het boek wel goed uitgewerkt en iedereen heeft zijn eigen karakter die goed naar voren komt in dit verhaal. De interactie tussen Jake en Livia was erg leuk om te lezen. Hun omgang met elkaar was vol humor, sarcasme, maar ook erg liefdevol. Dit zorgt voor mooie momenten in het verhaal.

Zag ik dit boek als een thriller, nee niet echt. Meer als een roman waarin spanning zat verwerkt. Het verhaal is verder gewoon goed geschreven en ondanks de spanning die ik echt miste, heb ik toch van het verhaal kunnen genieten.

Meer recensies van Bookstagram_ilona