Een eerlijk, puur en een vol met emoties geschreven verhaal!

Bookstagram_ilona 02 augustus 2024
'Droomjongen' is een eerlijk, puur en een vol met emoties geschreven verhaal wat echt bij je binnenkomt.

Toen ik de vraag kreeg van Danny of ik zijn verhaal wilde lezen, had ik gelijk al zoiets van: Dit zou weleens een verhaal kunnen zijn dat eigenlijk door iedereen gelezen zou moeten worden. Niet alleen omdat het op waarheid berust, maar ook omdat we kunnen lezen wat het doet bij iemand als je niet gezien wordt, niet gerespecteerd wordt en niet de kans krijgt om te groeien en zo kansen mist.

Tijdens het lezen word je aan het nadenken gezet, zelf werk ik in het onderwijs en sta ik elke dag voor een groep kinderen met hun eigen mening, wensen en dromen. Door dit verhaal zie je ook de andere kant van een jongen die een etiketje krijgt opgeplakt en er niet meer vanaf lijkt te komen. Door doorzettingsvermogen weet hij er zich van los te rukken en bereikt hij uiteindelijk zijn dromen.

Je leest een verhaal over pesten, een falend schoolsysteem, negatieve opmerkingen die iemand breken, maar ook een verhaal over moed houden, doorzettingsvermogen en aan iedereen laten zien dat als de wil er is, je ver kunt komen in het leven.

‘Droomjongen’ laat zien dat elk kind mag zijn wie hij is en dat het niet uitmaakt welk niveau iemand heeft, want door de goede begeleiding kan iedereen groeien op zijn manier en kunnen dromen werkelijkheid worden. Helaas is dat vaak nog ver te zoeken, en spelen er vaak op scholen, instanties en bij ouders nog de dingen die je in dit verhaal leest. Hopelijk worden ooit alle ogen geopend en wordt er echt voor de volle 100% naar het kind gekeken.

Meer recensies van Bookstagram_ilona