Het verborgen verleden

Bookstagram_ilona 18 augustus 2024
‘Het verborgen verleden’ is het tweede boek van Machteld van Beek en mijn eerste kennismaking met haar schrijfstijl. De cover spreekt al erg aan en na het lezen van de korte inhoud was ik erg nieuwsgierig naar dit verhaal.

De schrijfstijl van Machteld is vlot, waardoor het een verhaal is waar je doorheen vliegt. Het is niet alleen een op en top feelgoodverhaal, maar ook een zoektocht naar het verleden en de waarheid die stapje voor stapje naar boven komt drijven. Ook zitten er plottwists in het verhaal met zeker wat spanning! Dit zorgt ervoor dat het geen moment saai wordt om te lezen.

De personages in dit verhaal zijn realistisch neergezet, waardoor je al snel met ze gaat meeleven. We leren vooral Angelina kennen en de emoties die vrijkomen tijdens de zoektocht zijn goed voelbaar. Je merkt haar tweestrijd tussen haar adoptieouders en het op zoek gaan naar haar biologische ouders. Ook de kant van haar biologische moeder wordt goed uitgediept waardoor we beide kanten goed te zien krijgen.

‘Het verborgen verleden’ is een verhaal over geadopteerd zijn, op zoek gaan naar je roots en daarbij ook naar jezelf, liefde en familie. Hou je van een feelgood met diepgang, humor, mooie beschrijvingen van de omgeving en goede plottwists…dan is dit zeker een aanrader om te gaan lezen!

Meer recensies van Bookstagram_ilona