Ontworteld

Bookstagram_ilona 24 januari 2024
Voor mij een allereerste kennismaking met de schrijfstijl van Erik Jan. Vanaf de eerste bladzijde weet Erik Jan de lezer wakker te schudden door de sfeer gelijk goed neer te zetten. Het zit vol spanning, maar voelt ook beklemmend aan. Het nodigt uit tot verder lezen, want de toon is gezet!

We lezen het verhaal van Erik die gevlucht is vanuit zijn ouderlijk huis en dit is blijkbaar niet zomaar. Je merkt aan alles dat hij geheimen met zich meedraagt die het daglicht niet verdragen. Wat deze geheimen zijn, kom je pas later in het verhaal achter als alles samenkomt.

Toch heb ik ook een beetje een haat-liefde verhouding met dit verhaal. Zoals hierboven is het spannend, mysterieus en wil je als lezer verder lezen. Maar ik merkte tijdens het lezen dat de tijdssprongen die in het verhaal voorkomen ervoor zorgde dat ik teveel moest schakelen. Hierdoor verslapte mijn aandacht. Ook vond ik de vele gebeurtenissen soms net wat teveel. Dit wil zeker niet zeggen dat het verhaal niet goed is, maar dit is mijn gevoel.

De verhaallijn zelf is namelijk origineel, spannend en op sommige momenten zelfs luguber. De wendingen in het verhaal zijn bizar, gruwelijk en dan moet het plot nog komen! Hier kwam alles mooi samen, kwam de angst en paniek heel realistisch over en zorgde dit ervoor dat ik het verhaal toch met een fijn gevoel afsloot. Nou ja fijn, het was vooral nagruwelen.

Al met al geef ik het verhaal 3,5 ster. Als je houdt van verhalen met bizarre wendingen en lugubere taferelen dan is dit verhaal zeker een tip.

Meer recensies van Bookstagram_ilona