Een verhaal wat je raakt!

Bookstagram_ilona 14 oktober 2024
Sommige boeken raken je recht in het hart, en ‘St Michael’s Mount’ van Esther Stui is daar een perfect voorbeeld van!

‘St Michael’s Mount is het 12e!! boek van Esther. Elke keer weer vraag ik me af of haar nieuwe boek me net zo zal raken als haar vorige, en elke keer is het nog beter en weet ze me weer te verrassen!

Na het proeflezen en het lezen van het eindresultaat, had ik even tijd nodig om alles te laten bezinken. Er bleef steeds één woord hangen dat dit boek voor mij het beste beschrijft: liefde.

Liefde voor de prachtige cover, niet normaal toch wat een plaatje! Ik denk dat dit mijn meest favoriete cover is van alle boeken van Esther.
Liefde voor het magische eiland! Daar wil ik absoluut nog eens heen!
Liefde voor alle personages in het verhaal. Zoals altijd zijn de personages zó goed uitgewerkt dat ik ze echt in mijn hart heb gesloten... (nou ja, op één iemand na, heb je dit verhaal gelezen dan weet je precies wie ik bedoel!).
Maar bovenal: liefde voor de schrijfstijl van Esther.

Esther kan je door haar mooie woorden en zinnen zo meenemen in het verhaal, dat de personages tot leven komen en dat je je daar zelf rond ziet wandelen en een kijkje krijgt in het leven daar op het eiland. En net zoals met al haar andere verhalen, is het afscheid nemen van de personages het minst leuke om te moeten doen. Maar af en toe komen er weer oude personages even terug. Zo ook hier. Wie heeft het ontdekt?

‘St Michael’s Mount’ is een verhaal waarbij je even kunt wegdromen, je alles even kan vergeten en heeft alles wat je van een goede feelgood verwacht en meer.

Het zit vol humor, diepere lagen, een vleugje geschiedenis van het eiland en het kasteel en ja,heel veel liefde. Maar ook is het een verhaal vol emoties, omdat je moet lachen om de gebeurtenissen en opmerkingen, je een traantje weg moet pinken bij sommige momenten en je je ergernis moet onderdrukken voor een bepaald iemand in dit verhaal.

Dankjewel lieve Esther voor weer een prachtig verhaal en ik kijk nu al uit naar het volgende deel!

Meer recensies van Bookstagram_ilona