Een geniale thriller die bestaat uit meerdere lagen.

bookstamel 22 december 2019
Als je een thriller vol gruwelijke en heftige gebeurtenissen zoekt dan is Azerty niet de thriller voor jou! Azerty is namelijk een meesterlijke maar subtiele thriller die ontzettend goed is opgebouwd. Een thriller die langzaam onder je huid kruipt en je niet meer kunt weg leggen.

Azerty is onderverdeeld in 4 delen. In deel een maken we kennis met Rina een geestelijk gestoorde vrouw die de jonge Marijn ontvoerd. In dit deel leren we dus vooral veel over de achtergrond van Rina en de ontvoering van Marijn. Vervolgens gaan we verder naar deel 2 op dat moment maken we een sprong in de tijd. Marijn en Kris zijn inmiddels volwassen en ontdekken dat ze een oudoom hadden. Deze oom bleek schatrijk te zijn en Kris en Marijn zijn de erfgename.

Marijn heeft inmiddels een relatie met Louise. Aan Louise had ik eigenlijk vanaf het begin al een hekel ze wil Marijn continu beschermen en komt over als een verwende snob. Kris kan ook niet zo goed overweg met Louise. Toch besluiten ze om met zijn drietjes in het kasteel van hun oudoom te trekken. Op dat moment begint de spanning te stijgen in het boek want er gebeuren allerlei vreemde dingen in en om het kasteel.

Een uitgebreide recensie vind je op mijn blog

Meer recensies van bookstamel