Feelgood boek van zomer 2024....

Boox 13 augustus 2024
Wanneer Emiel de diagnose jong-alzheimer krijgt en de daar bijbehorende korte levensverwachting, koopt hij een busje en plaatst een advertentie voor een reisgezel. Hierop reageert Joanne en alle ingrediënten zijn aanwezig voor een road trip met twee mensen die op de vlucht zijn geslagen voor de werkelijkheid.

Gaandeweg ontrafelt bij beide de reden waarom ze de reis maken en dan blijkt dat het boek niet zozeer gaat over Emiel, maar veel meer over Joanne en haar redenen om deze reis te maken. Veel lezers zullen het in eerste instantie niet doorhebben, maar Emiel is bezig met het einde van zijn verhaal.... terwijl Joanne (en ik verklap niets!) haar einde al heeft geleefd en langzaam weer opkrabbelt van dat feit met de hulp van Emiel.

Twee mensen die langzaam weer bij zinnen komen en leren leven in het nu en elkaar uiteindelijk aanvullen.

Lezen? Jazeker...zeer aanbevolen voor mensen die wat gevoel in hun donker hebben! Citaten zijn een leuke toevoeging, maar niet bijzonder... voor de mensen die twijfelen door de jong-alzheimer? Sterven is van alle (leef)tijden en het einde is mooi.

4 sterren....

Meer recensies van Boox