Een fantastisch boek....

Boox 17 september 2024
Om je de zin van het lezen te ontnemen! Echt nog nooit zo'n worsteling gehad om het einde te bereiken!

De hele opbouw van het boek is langdradig, het verhaal is niet onderhoudend, de moeder die aanname, na aanname doet en dit als feiten presenteert, een zoon die het ondergaat zonder ook maar één moment doortastend te zijn en zijn moeder tot de orde roept! Zoveel zaken die vaag blijven in dit verhaal.... ongelooflijk dat dit boek door de uitgever een go heeft gekregen in deze vorm! Ook de opmaak, compleet witte pagina's met één alinea, geen index.... het is niet oké.

Ik kan er echt niet meer dan 2 sterren voor geven.

Maar goed.... ik ben niet zo diplomatiek en raad dan ook aan om de recensie van Gerry Hameetman uit 2014 te lezen.

"De Boerderij is een literaire, experimentele thriller waarin Smith heeft willen spelen met het traditionele thrillergenre en door middel van alternatieve vertelwijze en informatieverstrekking zijn lezers bespeelt. Hij slaagt daar heel behoorlijk in en dat is knap. Maar wat is het jammer dat het overwegend ergert. Hij heeft een tweeslachtig boek geleverd waarin de uitwerking tamelijk killing is voor het leesplezier, en dat zal toch niet zijn bedoeling zijn geweest."

Meer recensies van Boox