De ontdekking van wat eigenlijk?

Boox 05 mei 2023
2 Sterren... geen 3 sterren? 2 sterren... maar als ik nu 3 sterren geef, dan hoef ik geen recensie schrijven, met 2 sterren moet ik haast wel verklaren waarom ik iets van dit boek vindt.... je geeft niet zomaar 2 sterren en zeker niet aan een boek wat in de Hebban Top 1000 - 2022 op nr.1 stond! En zeker niet aan een magnum opus van Harry Mulisch!

Dus ik kan hier mijnzelf verklaren, maar de recensies van dit boek met 1,2 en 3 sterren dekken de lading wel en ondanks dat ik Harry Mulisch alleen via de meningen van andere kende, zal ik zeker nog wel eens een boek van hem oppakken om een iets minder 'beladen' boek van hem te lezen. Want met dit boek heeft meneer Mulisch een verhaal geschreven dat heel snel uitnodigt om een superlatief te geven bij de meeste recensenten.

Tien sterren waard!, Verdorie, het is ECHT zijn magnum opus, Mijn favo boek ooit!

Voor al die mensen die dit een Meesterwerk vinden, heb ik een aanbeveling of eigenlijk twee boeken van dezelfde schrijver en deze is Het lied van ooievaar en dromedaris en De herinnerde soldaat van Anjet Daanje

Voordeel van Anjet.... ze is van na de oorlog, hoeft niemand te imponeren en kan 2 meesterwerken achter elkaar schrijven!

How about that?

Meer recensies van Boox