Schoonheid zit in (kleine) gruwelheden en de berusting daarin.

Boox 14 oktober 2023
Een mooi boek over vier jonge vrouwen die het leven proberen te leven en waarbij het leven vaak hun leeft, niemand komt ongeschonden weg uit de zoektocht naar de zin van dat alles. Soms kun je een gevecht simpelweg gewoon niet winnen.....

Voor mij was dit samen met Het achtste leven, het tweede boek van Nino Haratischwili en ik blijf aangenaam verrast over haar schrijfstijl en het vermogen naadloos te schakelen tussen heden en verleden. Is dit boek voor iedereen? zeker niet! Het boek test het vermogen om te accepteren wat onherroepelijk is, wanneer je je af gaat vragen waarom zaken gebeuren of personen bepaalde keuzes maken.... dan kan dit boek wel eens een ongemakkelijke 'exercitie' worden.

Meer recensies van Boox