De Heksenkind-trilogie

borduitboekaan 08 september 2024
Soms lees ik een boek en dan lukt het mij niet om een recensie te schrijven. Simpelweg omdat alle woorden tekort schieten.

Dit is zo'n boek.

Houd je van thema's rondom geschiedenis, magie, moed, vriendschap, maar vooral het trouw zijn aan jezelf? Dan is dit de aanrader om de herfstmaanden mee te starten. Kruip op de bank, laat het regenen en stormen en dompel je onder in de magie.

Eerst leer je Leana kennen, ze woont op een eiland vlakbij Schotland. Als haar grootmoeder sterft, is er niemand om voor haar te zorgen. Juniper neemt deze taak op zich, een vrouw die buiten het dorp woont en door de dorpelingen fluisterend een heks wordt genoemd. Iets waar de gevestigde katholieke orde niet zo blij mee is.

Op het moment dat je begint te lezen, kun je het boek niet meer wegleggen. Dat maakt deze bundel dus extra fijn, nadat je Leana goed kent volgt het deel over Juniper en begrijp je steeds meer van de grote lijn in de 3 delen. Tot slot ontdek je wie Colman is en blijkt zijn rol in het geheel niet de minste.

Lemniscaat heeft Heksenkind, Juniper en Colman gebundeld in 1 prachtige uitgave. Deze verhalen zijn geschikt voor kinderen vanaf een jaar of 10 om zelf te lezen of om voor te lezen. Vervolgens is het geschikt voor iedereen om van te genieten.

Meer recensies van borduitboekaan