Seawalkers

borduitboekaan 06 augustus 2024
Ontmoet Tiago en ontdek met hem de wereld van de shapeshifters en Seawalkers. Tiago groeit op bij zijn oom en heeft zijn ouders nooit gekend. Ondanks het feit dat hij in Miami woont heeft hij nog nooit gezwommen in zeewater, zijn oom houdt hem daar angstvallig bij uit de buurt. Wanneer hij stiekem met een vriend op pad gaat en een duik neemt ontdekt hij al snel dat er iets mis is. Diep in Tiago sluimert een tijgerhaai, bij aanraking met het zeewater komt zijn diepere zelf aan de oppervlakte. Wanneer zijn oom hoort van de transformatie weet hij dat er niets anders op zit dan Tiago in te lichten en eerlijk tegen hem te zijn. Dat betekent ook dat het nodig wordt om naar een internaat te gaan, speciaal voor Seawalkers. Dit is echter een kostbaar verhaal en leidt ertoe dat Tiago het doen met een proeftijd en een beurs. De vraag is natuurlijk, zitten de anderen wel te wachten op een tijgerhaai? En kan Tiago zijn kracht beheersen? Ook wanneer het hem heel moeilijk wordt gemaakt?

Na het lezen van het eerste deel van Woodwalkers was ik erg benieuwd naar Seawalkers. Ook in deze serie ontmoeten we nieuwe shapeshifters op een middelbare school (internaat). Waar de serie van de Woodwalkers zich grotendeels richt op landdieren, gaat het hier om waterdieren. De beide series kruisen elkaar en bestaan naast elkaar, een mooi concept. Zo kan de lezer kiezen bij welke serie je start en kun je de series ook door elkaar lezen. In dit deel vindt er zelfs een ontmoeting plaats tussen Carag van de Woodwalkers en de hoofdpersoon, Tiago, van de Seawalkers. Het is een fantastische serie voor kinderen die houden van de natuur en het hebben van de kracht van een dier. Zaken als klimaat, vriendschap, sociale status en druk zijn thema's die in het boek voorkomen en waarmee de jonge Tiago moet om moet leren gaan. Mooi om dit door de ogen van deze jongere te beleven. Absoluut een aanrader!

Meer recensies van borduitboekaan