Buitenspel

In het verleden heb ik verschillende delen gelezen in de Pieter van In-reeks. Echter ben ik daar op een bepaald moment bij afgehaakt aangezien de verhalen vaak een mythische ondertoon hadden. Nu Jonas Boets de pen van de meester heeft opgepakt, was ik erg nieuwsgierig of dit nu nog zo was, of dat hij toch voor een andere insteek heeft gekozen.

Als er tijdens de voetbalwedstrijd tussen Club Brugge en Lierse een supporter het veld op rent en Foeke Eijkelkamp, spits van Club Brugge, neersteekt, ontstaat er paniek. Iedereen denkt dat deze zaak snel is opgelost, aangezien het stadion vol zit en er genoeg mensen via televisie meekijken. Echter Pieter van In is hier niet zo zeker van en wil de zaak verder onderzoeken. Want gaat het hier wel om voetbalgeweld? Of is hier meer aan de hand?
Al snel belanden Pieter van In en zijn rechterhand Guido Versavel in een web van leugens en bedrog en moeten ze alle zeilen bijzetten om de waarheid boven tafel te krijgen.

Ondanks dat ik niet veel met voetbal heb heb ik dit boek met veel plezier gelezen. Het verhaal is spannend en de wendingen volgen zich in snel tempo op. Door de bekende personages zoals Pieter van In en Guido Versavel voelde het ook een beetje als thuiskomen. Wel is het even wennen dat in deze reeks de personages een stuk jonger zijn, echter is het storend? Absoluut niet!

Voor dat ik begon was ik erg nieuwsgierig hoe Boets met de mythische onderwerpen omgaat, die Pieter Aspe vroeger altijd in zijn verhalen verwerkte. Boets heeft ervoor gekozen om deze links te laten liggen en niet te verwerken in dit verhaal. Hier ben ik dan ook enorm blij mee en dit is voor mij echt een pluspunt.

Dit boek ontvingen wij van New Book Collective. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes