De Cock en het kind van de rekening

Het is oudjaarsavond als er plotseling bij De Cock wordt aangebeld. Voor zijn deur staat een man die De Cock om hulp vraagt. De Cock wimpelt de man een beetje af door hem naar het bureau te sturen, het is voor hem immers ook oudjaarsavond. Maar of dit nu de verstandigste keuze was?
De Cock gelooft zijn oren niet als hij een paar dagen later de melding krijgt over een dode man op de Noordermarkt. Het blijkt om dezelfde man te gaan. Wat is er gebeurd?
Het team van De Cock staat voor een raadsel als er een paar dagen later nog een dode te betreuren valt die zich in dezelfde kringen als de eerste dode begaf. Is het een oude vete in de onderwereld? Of toch niet?

De verhalen rondom Jurre De Cock en zijn compagnon Vledder lees ik altijd met veel plezier en ik heb ook al heel wat delen verslonden. Nu loop ik een aantal delen achter die ik, hopelijk op kort termijn, bij zal lezen.

Wat ik altijd erg fijn vind is dat de boekjes dun zijn. Dus niet alleen ideaal voor de doorgewinterde lezers, maar ook zeker geschikt voor de mensen die soms eens lezen of moeite hebben om hele lange hoofdstukken te lezen. Ook de setting: Amsterdam, is altijd een schot in de roos. Doordat wij zelf vaak in Amsterdam zijn gekomen, herken ik vaak de plekken waar de verhalen zich afspelen.

De spanningsboog is niet altijd enorm hoog, maar er zit wel altijd een vermakelijke spanning in. Dus ook als je graag een detective leest, maar niet zo van bloederige verhalen houdt, is deze serie rondom De Cock echt ideaal leesvoer.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes