De magie van De Wensenwinkel

Eind 2022 las ik, rond de verschijningsdatum, het eerste deel in deze serie en ik was meteen enthousiast. De personages sloot ik al snel in mijn hart en ik was nu dus benieuwd wat ze, in dit nieuwe verhaal, mee zouden maken. Dus toen we het boek ontvingen begon ik er snel in.

De wensenwinkel was één groot succes! Daarom wordt er besloten om een tweede vestiging te openen in Rotterdam. De vier vrijwilligers gaan er natuurlijk alles aan doen om zo veel mogelijk wensen in vervulling te laten gaan. Maar hoe zit het eigenlijk met hun eigenlijk geluk? De vrijwilligers merken al snel dat het gezegde ‘Wie goed doet, goed ontmoet’ wel echt bestaat.

Wat was ik blij toen ik hoorde dat er een vervolg op De wensenwinkel zou verschijnen. Want hoe zou het toch met al die lieve vrijwilligers zijn? Toen ik in dit nieuwe verhaal begon te lezen merkte ik al snel dat het voelde als thuiskomen en de warme deken van De wensenwinkel viel echt over mij heen. Dit zorgde er dan ook voor dat ik het boek niet aan de kant kon leggen en door wilde lezen tot ik het verhaal uit had.

De combinatie van Chantal en Saskia is een gouden duo. Ik kreeg al vrij snel de vraag van Saskia of ik kon raden wie welke verhaallijnen had geschreven. Maar dit is een onmogelijke opgave. Dit komt doordat de schrijfstijl van beiden auteurs zo goed op elkaar aansluiten. Dit zorgt dan ook voor een magisch verhaal.

Heb je niet zoveel met kerstmis? Dan is dit nog een super leuk boek. De auteurs weten samen een aantal maatschappelijke onderwerpen aan te stippen zoals o.a. eenzaamheid. Dit vind ik persoonlijk een mooi gegeven en de boodschap die ze in mijn ogen willen geven is dat niemand alleen hoort te zijn en dat het goed is zoals je bent.

De magie van de wensenwinkel is een verhaal met een lach en een traan en heeft mij weten te raken. Want.. bestond er maar echt zo’n wensenwinkel, dan zou de wereld echt een stukje mooier zijn.

Dit digitale exemplaar ontvingen wij van Zomer & Keuning. Dit beïnvloedt onze mening uiteraard niet.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes