Speelveld van de dood

Het is altijd een feest als er een nieuw boek verschijnt in een serie die je graag leest. Zo ook bij de serie rondom de bedrijfsrecherche van de zusjes Kauffman. In januari 2023 werden wij zelfs al een keer uitgenodigd door uitgeverij Marmer voor de Kauffmann & Kauffmann-tour door de Amsterdamse Jordaan. Dit was enorm leuk.

In het vrouwenvoetbal is het niet alleen maar plezier, sportiviteit en succes, deze tact van sport heeft ook de nodige duistere kanten.

Technisch directeur van het Ajax Damesteam, Larissa Pastor, weet als geen ander dat dit ook zomaar in de hoofdstad kan gebeuren. Ze wil hoe dan ook voorkomen dat haar team opgezadeld wordt met deze praktijken. Daarom besluit ze om Bedrijfsrecherche Kauffmann & Kauffmann in te schakelen om de risico’s te analyseren.
Deze stap van Pastor blijkt niet overbodig te zijn. Lisa & Kat komen er al snel achter dat er de nodige witwaspraktijken en omkoping plaats vinden. Zelfs matchfixing is iets waar de Ajax-dames mee te maken hebben.
Als de sterspeelster van het damesteam dood wordt aangetroffen, gaat de beerput helemaal open. Kunnen de zusjes Kauffmann deze kwestie oplossen én nog belangrijker: meer slachtoffers voorkomen?

De eerste drie delen in deze serie heb ik echt verslonden en ik kon deze telkens maar met moeite aan de kant leggen. Echter wat mij tijdens het lezen van dit vierde deel al redelijk snel opviel was de privésituatie van de zusjes Kauffmann. Doordat Kate bevallen is werd er voor mijn gevoel iets te ver ingezoomd op het onderwerp kinderen/baby’s. Tot zover kon ik het nog enigszins handelen. Maar als er ook nog een personage in beeld komt die een kind verloren is, was ik wel klaar met het babygeneuzel.

Op het privéleven van de zusjes Kauffmann na, was het verhaal erg interessant en goed in elkaar gezet. Echter heb ik het gevoel doordat de auteur op de roze wolk van oma worden zit/zat, het een beetje doorgeslagen is naar het verhaal. En dit vond ik persoonlijk jammer, dit kan natuurlijk ook komen doordat ik zelf totaal niks met kinderen heb. Maar als ik een thriller lees hoef ik niet alles over baby’s te horen. Daar zijn andere boeken voor.

Speelveld van de dood is voor mij zeker niet de beste thriller van Kleinloog echter als je als lezer wel iets met kinderen hebt zal deze thriller je misschien wel weten te grijpen.

Dit boek ontvingen wij van uitgeverij Marmer. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes