Vrienden van vroeger

Tijdens een schoolreünie van de klas van 1997 breekt er brand uit in de sporthal. Als blijkt dat een dode te betreuren valt worden Kate & Sophie op deze zaak gezet. Is de brand aangestoken? En waarom moest deze overleden persoon dood?

Als snel moeten Kate & Sophie in het verleden duiken van ‘De 6’. De beruchte vriendengroep van de klas van 1997. Voor ze het weten gaat er een beerput open en moeten ze alles op alles zetten om deze zaak tot een goed einde te brengen.

Een tijdje geleden las ik ‘De donkerste nacht’, het eerste deel in de serie rondom Kate & Sophie. Door dit eerste deel werd ik enorm enthousiast en dit zorgde ervoor dat ik erg uit keek naar het vervolg. Veronique las dit tweede deel al en haar quote is dan ook op de achterflap van de paperback te vinden. Hoe gaaf is dat?

Chloë van Silfhout weet met Vrienden van vroeger een spannende thriller neer te zetten. Uiteraard komen de nodige personages uit De donkerste nacht terug in dit verhaal. Daarom adviseer ik om de serie echt op volgorde te lezen.

Wat ik echt uniek en erg prettig vond, is dat de zaak omtrent de brand opgelost is maar de rode draad van de serie nog verder loopt en je hierdoor echt meer over het leven van de hoofdpersonen komt te weten.

Hou je van Nederlandse thrillers? Dan is dit echt een mustread. Ik heb Genoten, met een hoofdletter G.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes