een eerste liefde in de jeudgdherberg

Caecilia11 16 juli 2024
Terug in de jaren in Amsterdam, de jeugdherberg, jongeren uit vele landen zonder duidelijk doel in het leven, een heftige verliefdheid..
Dit boek is een terugblik op die tijd en met name de eerste echte liefde van de hoofdpersoon,een Engels meisje. Zijn vrienden lijden een soortgelijk ongericht leven.Zijn beste vriend heeft een Zweedse vriendin met een dramatische ziektegeschiedenis. Zijdelings beleven we de millenniumbugangst, krakers en vooral de lamlendigheid van die generatie...Ik heb die tijd ook in Amsterdam beleefd. Net als de hoofdpersoon, Rob van Essen himself, wilde ik ook graag een vaste geliefde ....

Het boek is vlot geschreven; ik heb met een glimlach teruggedacht aan die tijd.D.e figuur van de postbesteller en de fietsenmaker geven leuk structuur.
Drie sterren.

Meer recensies van Caecilia11