Engel, duivel, of wat?

Caecilia11 26 juli 2024
Een mysterieuze vreemdeling, lang, blond en blauwe ogen, arriveert in een klein Italiaans stadje. Hij spreekt vloeiend Italiaans, huurt een kamer bij een jonge weduwe en zijn doel is aanvankelijk onduidelijk. Het stadje rodelt en raadt er op los, zeker als ze horen dat hij de ruine van de voormalige synagoge wil kopen om er een hotel te vestigen. De bewoners willen graag wel toeristen trekken, maar dan moet dat hotel wel ergens anders konen. De ruine herinnert namelijk aan een verschrikkelijk drama uit de oorlog. Schuldgevoel doet de gemoederen verhitten - die engelachtige man lijkt eerder een duivel die uitgeroeid moet worden...
Een spannend boek met meerdere verhaallijnen en een slotzin die er bij mij inhakte.
Ik had nog nooit iets van Jo Claes gelezen, maar dit boek maakt me nieuwsgierig naar meer!

Meer recensies van Caecilia11