leren we hiervan?

Caecilia11 27 juni 2024
Een boek met deze titel, Sex in de renaissance, standjes en standpunten in de tijd van da Vinci en wat wij heirvan kunnen leren... Tja, na lezing is mijn conclusie: we zijn niet zo veel anders dan de mensen destijds en tegelijkertijd toch heel anders. Om te beginnen is dit boek een bewerking van een proefschrift, dat verklaart de overvloed aan citaten . Onderzoek dat gebaseerd is op schriftelijke bronnen gaat meestal voornamelijk over de gepriviligeerde klassen.
Sexuele gewoontes komen voort uit de regels van de samenleving, van een samenleving die mannen net iets belangrijker vindt (en soms heel veel) dan vrouwen. Het is interessant om te lezen, soms verbazingwekkend, z
soms vermakelijk; ik voelde me weer student, met een interessant onderwerp ter bestudering.

Wat heb ik van dit boek geleerd?
Hebben wij wel zulke moderne opvattingen over man-vrouw verhoudingen ???

Meer recensies van Caecilia11