Waar sta ik in het leven

Caecilia11 12 maart 2024
Nadat Deniz Kuypers in De Atlas van Overal over zijn familie en vooral zijn vader, schreff, komt in dit boek de rol van zijn moeder en haar kant van de familie aan bod. Kuypers beschrijft en analyseert de levens van drie generaties voormoeders, en reflecteert hun levens met het zijne. Alle drie , Levina, Nel en Lucy werden bedrogen in de liefde: Levina en Nel werden ongehuwd moeder, Lucy kreeg kinderen met een Turkse man die in eigen land ook een gezin had. Kuypers beschrijft heel beeldend hoe de geschiedenis van zijn familie reflecteert met zijn eigen leven. Hij is een immigrant (als zijn vader) , voelt zich nog steeds(vaak negatief) verbonden met zijn familie en dus geboorteland (zoals zijn vader).
Wie ben ik, waar sta ik in het leven, wat heb ik een ander, mijn eigen gezin, te bieden? Daar gaat dit boek over.
Vlot geschreven- het boek maakte dat ik nadacht in hoeverre ik mijn eigen leven kan koppelen aan mijn (voor)ouders,en dan met name mijn voormoeders.

Meer recensies van Caecilia11