Een lach, een traan en een rammelende maag

Carin81 11 juni 2024
Ik schrijf eigenlijk nooit recensies en ben normaliter meer van de luisterboeken. Helaas was die er niet van Liefs van een leugenaar, maar toen ik het boek op tiktok tegenkwam wilde ik het toch per se lezen.

Geen spijt van gehad! Wat een heerlijk boek is dit. Humoristisch, zeer beeldend geschreven, je vliegt erdoor heen! Er zitten een aantal plotwendingen in die ik echt niet aan zag komen. Daardoor bleef ik nieuwsgierig naar hoe het boek zou aflopen.

Het verhaal gaat over Emmy die naar Parijs verhuist om daar haar vroegere vriendje 'tegen het lijf te lopen'. Emmy is verslaafd aan liegen en verzint alles bij elkaar, iets waarmee ze zichzelf natuurlijk flink in de problemen werkt. Ik vond dit boek verrassend veelzijdig en gelaagd. Het gaat niet alleen over liefde, maar ook over familie, rouw en schuld. Ook leuk: het personage Gijs neemt je mee naar allerlei leuke eetadresjes in Parijs. Letterlijk smullen, dus.