Interessant perspectief

Carina Thaens 26 juni 2024
Fien Veldman laat in dit boek een authentieke schrijfstijl en een scherp observatievermogen zien. De relatie die de hoofdpersoon met de printer heeft ontwikkeld, weerspiegelt op originele wijze hoe wij ons tot onze apparaten verhouden, waarbij de cursieve passages het gesprek met de printer weergeven. Vindingrijk vind ik dat mensen niet bij hun naam, maar met hun functie worden aangeduid (zoals 'sales' en 'marketing'). Een mooi opgezette roman die een periode uit het leven van het hoofdpersonage combineert met haar verleden en daarnaast ook een soort queeste opvoert, in de vorm van haar zoektocht naar een verkeerd bezorgd pakket. Helaas wordt het boek tegen het einde iets te concreet. Dat is jammer, want tot dan toe sprak het verhaal tot de verbeelding. Desondanks blijft het een leuk boek dat een interessant perspectief biedt op onze relatie met gebruiksvoorwerpen.

Meer recensies van Carina Thaens