Thriller met veel historie

Carla Heskes 16 juni 2024
Wanneer de dementerende vader van Olga verhalen over vroeger begint te vertellen die Olga niet kan rijmen met iets uit haar eigen verleden gaat ze op onderzoek uit. Dit onderzoek brengt haar naar het voormalige Oost-Pruisen en de Sovjet-Unie. Ze reist af naar Polen om meer te weten te komen over het verleden van haar vader, maar dit blijft niet onopgemerkt.. en wat ze zich hiermee allemaal op de hals haalt levert veel spanning en gevaar op!

Ik werd direct gegrepen door de diverse verhaallijnen en zat dus al snel helemaal in het verhaal. Het verleden van Olga, maar ook de kwestie in het vliegtuig aan het begin wekken je nieuwsgierigheid op. In de diverse hoofdstukken daarna volgen we Olga op haar zoektocht, maar maken we ook sprongen naar andere tijden en of plaatsen om meer te weten te komen.

Het was een hele puzzel, maar ook hier komen alle verhaallijnen aan het einde mooi samen, en ik vind het echt knap hoe goed dit weer in elkaar steekt. Als je denkt dat je weet hoe het zit, blijkt dit toch anders te zijn..

Dit boek zit vol geschiedenis, voor mij echt een pluspunt want ik vind dit erg interessant, maar ook actuele thema’s worden benoemd. Het is niet zomaar een spannend verhaal!

Meer recensies van Carla Heskes