Over wappies en schapen

Carla v O 19 juli 2024
Een verhaal over een gezin dat tijdens de Coronapandemie uit elkaar valt.
De moeder van Marthe keert zich tegen de maatregelen en de overheid, en is bang voor de schade van het vaccin.
Ze maakt zich zorgen om haar kinderen en probeert ook hen te overtuigen zich niet te laten vaccineren.
Haar kinderen delen haar mening niet en maken zich zorgen over haar. Ze wordt steeds radicaler. Haar kinderen noemen haar een wappie, zij vindt haar kinderen schapen die meelopen.
Dit leidt uiteindelijk tot een periode waarin Marthe en haar moeder geen contact met elkaar hebben.
Ik vond het een heel interessant boek. Corona heeft in veel families en vriendengroepen voor discussies en ruzies gezorgd. Marthe had een hele goede band met haar moeder, maar ze raakten elkaar helemaal kwijt.
Dit boek laat zien hoe belangrijk het is om met elkaar in gesprek te blijven en goed naar elkaar te luisteren.
Het boek is dun, makkelijk leesbaar, en ik denk voor veel mensen herkenbaar.
Een mooie zin uit het boek:
Stoppen met polarisatie is kiezen voor de liefde. Steeds opnieuw, Zelfs wanneer de ander dat niet doet.
Aanrader!

Meer recensies van Carla v O