Een thriller met humor

Carla v O 28 juni 2024
Een poosje geleden las ik het boek Branco en Julia, dat zich afspeelt in Lissabon.
Dit boek gaat speelt zich af in zijn eigen woonplaats Breda.
Lex, heeft al een paar boeken geschreven, maar het zijn niet de bestsellers geworden waar hij op had gehoopt.
Omdat de inspiratie voor een volgend boek uitblijft, zegt hij zijn baan op om zo fulltime schrijver te worden, maar ook nu blijven de goede ideeën uit.
Zijn vrouw Karla ontdekt tijdens haar vaste hardlooprondje dat een man, regelmatig een kaartje koopt bij een parkeerautomaat, maar vervolgens niet parkeert.
Als zij dit verteld aan Lex, als eventuele inspiratie voor een boek, gaat hij op onderzoek uit en bijt zich hier volledig in vast. Hij volgt de man, Wander, maakt foto’s en creëert zo zijn eigen verhaal.
Maar, zoals ook al op de kaft staat, dit had hij beter niet kunnen doen.
Het verhaal komt langzaam op gang, maar is op geen enkel moment saai of langdradig. Het is steeds vanuit het perspectief van Lex of Wander geschreven.
Door de hoofdpersonen blijf je doorlezen, terwijl je je afvraagt, waar gaat dit verhaal heen.
Ik vond het echt een heerlijk boek. Het is met name aan het einde spannend, maar ik vond het ook heel met veel humor geschreven.
Het lijkt me extra leuk om te lezen als je bekend bent in Breda, maar ook zonder die kennis is het zeker een aanrader!

Meer recensies van Carla v O