Een boek dat leest alsof je een film kijkt!

Carla v O 19 juli 2024
Voor de Harper Collins leesclub las ik Uitbarsting van Michael Crichton en James Patterson. Twee auteurs die al heel was bestsellers hebben geschreven, maar voor mij nieuw zijn. De film Jurassic Park, die bedacht is door Michael Crichton heb ik ook niet gezien.
Deze thriller speelt zich af op Hawaï, waar een van de vulkanen op het punt staat om uit te barsten, waarbij een groot deel van Hawaï vernietigd zal worden.
Een team probeert de activiteit van de vulkaan te controleren en aan de hand van eerdere uitbarstingen te voorspellen hoe de lava zal stromen en hoe dit te reguleren is.
Maar ondertussen blijkt dat er behalve het gevaar van de lava, nog zich nog een veel groter gevaar in de vulkaan bevindt.
Dit alles lijdt tot een spannende race tegen de klok, die door de verschillende belangen wordt tegengewerkt.
Het boek is opgedeeld in 109 korte hoofdstukken, waardoor de vaart er flink in zit, en het zeer vlot leest.
Je ziet de filmbeelden zo voor je: een rommelende vulkaan, acties met helikopters, mensen die zichzelf tegen de waarschuwingen in toch in een gevaarlijke situatie brengen.
Een flitsende actiethriller met veel plotwendingen, maar toch een voorspelbaar eind.

Meer recensies van Carla v O