Geluk

CarmenDieleman 26 oktober 2023
Het is een leuke novelle, grappig, met een vleugje spanning en raadsels. Een super leuk tussendoortje die ik mocht lezen voor de blogtour!
Verhaal begind apart. Op het begin dacht ik nou ze kan beter naar huis gaan, met dat ze bij haar ouders aan kwam. Ze was niet echt geliefd. En toen ik dacht het kan niet slechter kon het toch slechter. Maar toch kwam alles op zijn pootjes terecht.
Het is wel een heel leuk verhaal. Heel anders dan dat je normaal leest, maar wel erg mooi. Het las vlot weg en las ook heel fijn. Het verhaal zit leuk en spannend in elkaar. Ik wilde heel graag weten hoe het af liep, dat is zeker een goed teken.
Op haar dertigste verjaardag besluit Simone haar leven drastisch om te gooien. Ze wordt gelukscoach, gespecialiseerd in bibliotherapie, want ‘lezen doet genezen.’ Ze benut het lange kerstweekend in het huis van haar ouders in Noord-Frankrijk om te oefenen met haar familieleden. Maar al snel beseft ze dat je niet ongestraft in het privéleven van je familie kunt snuffelen...
De moeder vond ik erg vervelend. Alsof ze helemaal niet tevreden was over hoe haar kinderen leefde en hoe Simone haar leven indeelden. Ze werd iets beter naar mate het einde, maar ik ben geen fan van de moeder.
De zus en broer vond ik wel leuk. Hun eigen leven en problemen. En door Simone weer op het goeie pad gekomen.
Het einde vond ik wat abrupt, had iets langer gemogen. Maar het is een novelle dus dan wordt het misschien weer te lang.

Meer recensies van CarmenDieleman