Niet alles hoeft perfect

CarmenDieleman 15 juni 2024
Perfect & imperfect

Ik heb onwijs genoten van dit verhaal. Ik heb hiervoor Rozen en Azijn gelezen en was toen al fan. Dit boek is ook super leuk. Ookal is het een kort verhaal, is het vermakkelijk. Het is een mooi verhaal, met veel betekenis.Het is fijn geschreven, ik ging er heerlijk doorheen Het heeft een fijne opbouw. Ik zat er vanaf het begin lekker in en heb het in een ruk uitgelezen.

Het boek draait om: Zijn wie je bent en dat het draait om innerlijk van iemand en niet uiterlijk. De titel past perfect bij het boek.

Het Seizoen staat voor de deur en lady Madeline Williams maakt haar entree in de Londense society. Ze wordt begeleidt door haar strenge tante Ethel, die ervoor wil zorgen dat ze de perfecte man krijgt. Tante Ethel heeft al een man op het oog: de knappe Duitse prins van Württemberg.

Maar er is nog een man die in de ban raakt van de mooie Madeline: de verarmde lord Maxwell Livingstone, een hondenfokker met een vreemd uiterlijk. Livingstone weet dat hij niet geschikt is als huwelijkskandidaat, maar de prins is dat ook niet. Hij verzint een plan om de prins te dwarsbomen. En zet daarmee alles op het spel…

Madeline is een lieve meid met een strenge tante. Ze ziet slecht waardoor ze de imperfectheden niet ziet van Livingstone. Ze valt daarom op zijn innerlijk. Maar haar tante heeft liever de mooie knappe prins. Livingstone is een hele aardige man, die leert dansen speciaal voor Madeline. Hij probeert Madeline te behoeden voor zijn uiterlijk, maar zij wilt toch hem. Kan de tante overtuigt worden?

Het enige wat ik miste was een stukje over de honden die Livingstone heeft/had. Je leest niet meer of hij de hond terug krijgt of weer opnieuw gaat beginnen. Ik had ook wat meer uitleg verwacht naar Madeline toe over hoe zijn leven eruitziet. Maar dat maakt dit boek zeker niet minder leuk.

Dit boek wil je echt gelezen hebben. Het is een soort Bridgerton boek, als je daarvan houd vind je dit boek ook heel leuk.

Bedankt @verhalenfabriek voor dit recensieexemplaar!

Meer recensies van CarmenDieleman