Jij en ik

CarmenDieleman 29 juli 2024
Wat als jij en ik

Een geëmotioneerde roman over liefde, het verleden en opzoek naar een toekomst.

Wat een intens en prachtig boek. Door de fijne schrijfstijl vloog ik door dit boek. Ik las al eerder een boek van Emma Anne, maar dit is tot nu toe mijn favoriet. Het verhaal had me van begin tot eind. Wat ik fijn vond is dat je vanuit Marcus en Meave leest, je leert ze daardoor allebei goed kennen en het leest voor mij een stuk fijner. Ik vond zowel Marcus als Meave een fijn karakter hebben. Meave vond ik echt een schatje, ze was lief en erg geduldig. Marcus vond ik op het begin echt een vervelende man, maar dit werd beter en hij werd erg beschermend.

Dit verhaal bevat feelgood en een vleugje spice. Het verhaal heeft heftige thema's. Ik zat daardoor soms echt in een rollercoaster. Mijn gevoelens werden heen en weer geslingerd. De vraag mogen ze wel samen zijn bleef tot op het laatst een vraag in mijn hoofd. Dit maakt echt dat ik doorlas.

De 22-jarige Maeve is al haar hele leven dol op Marcus. Hij is tien jaar ouder dan zij en niet alleen een voorbeeldfiguur, maar ook een echte man. Maar na hun impulsieve misstap blijft ze met een gebroken hart achter als Marcus haar liefde niet beantwoordt. Marcus heeft echter iets anders aan zijn hoofd. Hij kampt met een gebroken verleden en wil zich vooral losmaken en op de toekomst richten. Samen met Maeve probeert hij de oorspronkelijke dynamiek terug te vinden, wat alleen kan slagen door hun diepste geheim te begraven. Maar het lot heeft andere plannen. Een razend emotioneel verhaal over verwerking, zelfontplooiing, vergeving en het menselijk vermogen om, met vallen en opstaan, om te gaan met het grote onverwachte.

Bedankt @emma.anna_author voor dit recensieexemplaar ik ben erg blij dat ik dit mooie boek mocht lezen. Ik zou zeggen zet dit boek zeker op je tbr om te gaan lezen! Ik vond het een prachtig verhaal.

Meer recensies van CarmenDieleman