Een spannende thriller op zoek naar het geheim achter een afschuwelijke dood.

Caroleest 05 september 2024
Tijdens de tweede editie van Het Crime Café had ik gekozen voor het boek Bloedwraak van Marcella Kleine. Het heeft even geduurd maar deze thriller heb ik in de laatste week van de zomervakantie heerlijk in de zon gelezen.

Natalia is een gewilde weddingplanner in Italië, waar ze graag woont. Maar wanneer haar moeder Hellen belt met het afschuwelijke bericht dat haar zusje Tara dood is, pakt Natalia haar koffers en vertrekt naar Nederland. Eenmaal in Nederland aangekomen, krijgt ze de ene na de andere verrassing te verwerken. Waarom zat Tara in een kliniek? Wie is de onbekende man bij het graf van Tara? Wat voor afschuwelijke geheimen houdt Hellen nog meer voor haar achter? Er is maar één manier om hier achter te komen, ze zal het zelf moeten uitzoeken, al brengt dat niet alleen haar eigen leven maar ook dat van Hellen in gevaar.

Na het zien van de cover was ik gelijk nieuwsgierig naar het verhaal, want wat voor afschuwelijk geheim kan dit alles teweeg gebracht hebben.

Vanaf het allereerste moment dat je aan het verhaal begint met lezen, is er geen weg meer terug. Je bent verloren, want dit boek kan je onmogelijk nog wegleggen.

De meeslepende, spannende vlotte schrijfstijl van Marcella leest zo fijn, dat je soms sneller leest dan je wilt. Want wat is nu dat enorme geheim waardoor Tara dood is? De spannende opbouw zit er goed in, je ontdekt steeds een stukje van de puzzel. En als je dan eindelijk denkt dat je het weet, blijkt dat je het verkeerde puzzelstukje bent gevolgd. Wat heerlijk om steeds op het verkeerde been gezet te worden.

We lezen vanuit Natalia’s personage in het heden en Hellens personage in het verleden. Hierdoor krijg je geleidelijk aan een steeds beter beeld van hun leven, en waar dat naartoe heeft geleid. De personages van deze twee sterke vrouwen zijn goed uitgediept, en wanneer hun tijdlijnen samen komen, is dat nog niet het antwoord op de vraag die je zoekt.

Bloedwraak is een spannende, mysterieuze thriller die je zeker gelezen wil hebben.
Ik geef het 4,5 ster.

Meer recensies van Caroleest