Blijven of vluchten? Dat is de vraag......

Caroleest 19 juli 2024
Toen Juul van De Verhalenfabriek vroeg of ik aan deze blogtour mee wilde doen, was ik gelijk enthousiast. Want zeg nu zelf, met deze titel alleen al kan het verhalen alle kanten opgaan. Dit wekte mijn interesse zodanig dat ik niet eens de flaptekst las.

Fien is een leuke jonge meid die graag van het leven geniet, ze flirt, ze houd van mannen maar het liefst voor één nachtje samen en meer niet. Fien ziet zichzelf niet vastzitten in een relatie. Wanneer ze onverwachts één van haar scharrels tegen het lijf loopt, voelt ze ineens kriebels in haar buik. Maar dat kan toch helemaal niet, daar doet ze niet aan. Hij maakt een deal met haar om vier dagen met elkaar op date te gaan. Daarna mag Fien beslissen of ze verder wil daten of stoppen. Wat zal Fien na deze vier date dagen beslissen?

We lezen het verhaal vanuit Fien, haar personage is goed uitgediept en je kan je gemakkelijk in haar verplaatsen. Naarmate je verder leest ontdek je waar Fien allemaal mee stoeit in het “date-leven” of eerder het uitblijven daarvan.

Shirley heeft een vlotte, levendige, beeldende schrijfstijl met een goede dosis humor. De vriendschap tussen Fien en Jasmijn is heel mooi beschreven, je voelt bijna hun jarenlange band. Ik had nog wel verder willen lezen over de avonturen van Fien.

Daten met een deadline is Shirley haar debuut, en wat voor één. Na het lezen van dit geweldig leuke tussendoortje ben ik heel benieuwd wat Shirley nog meer voor ons in petto heeft.

Wat een heerlijke zomerse feelgood met een flinke dosis humor. Echt een aanrader voor liefhebbers van feelgood.

Meer recensies van Caroleest