Een heerlijke vakantie thriller novelle voor tussendoor

Caroleest 17 oktober 2024
Sanne, 30 jaar, getrouwd met Arjen en moeder van Rijn. De laatste tijd voelt ze zich niet gelukkig met haar leven, de passie is uit haar huwelijk en ze weet even niet wat ze met zichzelf aan moet. Haar lifecoach geeft haar als opdracht om een dit-wil-ik-lijstje te maken. Sanne wil heel graag kamperen in Frankrijk. Net zoals vroeger op een natuurcamping, lekker back tot basic. Met veel pijn en moeite krijgt ze Arjen eindelijk zover dat hij meegaat. Maar als ze bij de camping aankomen ziet het er heel anders uit dan Sanne zich kon herinneren. Word dit een relaxte of een helse kampeertrip?

We beginnen het verhaal met een spannende cursief gedrukte proloog, van hieruit wil je verder lezen, want wat is er gebeurd? Over wie gaat het? En nog belangrijker, hoe loopt het verder af?

Het verhaal lees je vanuit Sanne, maar dan verteld in de derde persoon. Sanne is een huisvrouw en moeder die op zoek is naar zichzelf. Ze is genoeg uitgediept om haar gevoelens te kunnen begrijpen.
Noortje heeft een vlotte, beeldende en gedetailleerde schrijfstijl, waardoor je je goed in kunt leven tijdens de gebeurtenissen op de camping in Frankrijk.

De spanning is mooi opgebouwd in het verhaal, door de cursief gedrukte tekst door het verhaal heen blijf je alert. Je weet dat er iets staat te gebeuren, maar wanneer en wat is nog maar de vraag. Naar mate je verder leest word je al een beetje voorbereid op de uiteindelijke plotwending. En hoewel dit voor mij niet echt een verrassing meer was, zorgde het wel voor een mooie ontknoping en een compleet verhaal.

Toch had ik na de ontknoping het idee dat het niet het einde was, ik miste voor mijn gevoel nog iets. Ik kon het verhaal goed volgen en was een beetje voorbereid. Dat was het, ik was niet op het verkeerde spoor gezet. Onbewust vond ik dat wel een beetje jammer, maar dat is mijn mening.

Zonder spoilers te verklappen kan ik alleen maar zeggen dat De kampeertrip weer een heerlijke vakantie thriller novelle is om van te genieten.

Meer recensies van Caroleest