Een cosy verhaal met feelgood en spanning

Caroleest 12 september 2024
Nadat ik Favoriete Smaak van Femke Struijs had gelezen was ik heel benieuwd naar haar andere verhalen. En gevangen op papier stond al op mijn eeuwig groeiende tbr dus deze heb ik het laatste mooie weekend nog even in de tuin kunnen lezen.

Mia is heel slecht in het behouden van een betaalde baan, ze hopt van de ene naar de nadere baan en kan niets vinden wat ze echt goed in is. Behalve in tekeningen, daar is Mia echt heel goed in. Het liefst wil ze illustrator worden, maar door haar laatste relatie zijn haar financiƫle middelen behoorlijk dun geworden. Haar huisgenoot en beste vriendin Stefanie daagt haar uit om haar droom te volgen als Stefanie een illustratie-opdracht voor haar kan regelen. Mia kan haar geluk niet op als Stefanie zelfs twee opdrachten voor haar heeft geregeld. Maar de tweede opdracht is gevaarlijk dan ze ooit had kunnen denken.

Aan het begin van het verhaal word al snel duidelijk dat Mia veel baantjes heeft gehad waar ze niet zo goed in was. Merendeel eindigt in ontslag. De verhaallijn is duidelijk, leuk en met de nodige humor.

We lezen vanuit Mia haar personage, een jonge vrouw die een mooie droom heeft maar deze nog niet kan laten uitkomen door gebrek aan financiƫle middelen. Doordat de tijdlijnen van heden en verleden mooi in elkaar overlopen, leren we steeds meer van Mia.

De schrijfstijl van Femke is lekker luchtig en vlot. Het verhaal heeft een rustige spanningsopbouw en de tijdlijnen van heden en verleden lopen mooi in elkaar over. Ondanks dat ik wel een idee had wie er achter zat, vond ik dat zeker niet erg. Het verhaal leest heerlijk door met een mooi feelgood einde.

Gevangen op papier is een heerlijk cosy verhaal met een goede balans tussen feelgood en spanning. Ik ben heel benieuwd waar Femke ons nog meer mee gaat verrassen.

Meer recensies van Caroleest