Het boekevent

Caroleest 19 september 2024
De verkeerde indruk – Cynthia Zwagemaker
Maak kennis met Lis een hardwerkende jonge vrouw die altijd bereid is te helpen, zelfs als ze er de ballen verstand van heeft. Door omstandigheden moet Lis de bekende auteur Lexi de Groot ophalen, geen probleem toch? Maar dit loopt helemaal mis wanneer ze tegen een knappe maar zeer irritante man aanloopt in de lift van het hotel.

Van Cynthia heb ik al een paar boeken gelezen en haar verhalen zijn elke keer weer een feestje om te lezen.
Cynthia heeft een heerlijke vlotte, levendige schrijfstijl met veel humor. Hierdoor leest dit verhaal alsof je naar een film zit te kijken. De personages zijn leuk en ik had best nog wat langer van Lis en Lexi willen genieten.

De surpriseparty – Martine Hoogschagen
Anouk wil haar vriend John verrassen met een surprise-birthdayparty, hij heeft het best zwaar de laatste tijd dus hij verdiend wel een feestje. Als smoes gebruikt ze een boekevent in Tiel en haar beste vriendin en schoonmoeder zijn haar alibi. In alle vroegte vertrekt Anouk met een tas vol boeken naar het station. Wanneer ze later ontdekt dat ze zowel van haar vriend, vriendin en schoonmoeder gemiste oproepen en berichten heeft, krijgt ze de schrik van haar leven.

Van Martine heb ik haar eerste twee boeken mogen lezen voor de blogtour en wat waren dat ook mooie verhalen. Met dit korte verhaal heeft ze ook echt weer een leuk, origineel en compleet verhaal neergezet. De wendingen die erin voorkomen zijn echt om van te genieten.
Martine haar schrijfstijl wordt met elk boek leuker, dit verhaal is vlot, krachtig en met humor geschreven. De hilarische gebeurtenissen van de personages zijn geweldig. Met als topper haar schoonmoeder.

Het debuut – Loraine Ots
Macy haar debuut verkoopt goed en op aanraden van haar beste vriendin Iris heeft ze zich opgegeven voor Het Romance Booklovers Event. In een dronkenbui stuurt ze een uitnodiging naar haar covermodel van haar debuut. Michael is knap, maar blijkt een totale hork te zijn. Als Macy een rondje over het event loopt om zelf ook boeken in te slaan, ontmoet ze Levi de zeer aantrekkelijke fotograaf. Zo wordt het toch nog een zeer gezellige en geslaagde dag.

Dit verhaal is Loraine haar debuut, dat zal je niet zeggen want het verhaal is zo mooi en leuk geschreven.
Loraine heeft een prettige vlotte, levendige schrijfstijl met veel humor en een heerlijk spicy tintje erdoorheen. De personages zijn leuk neergezet en ik zou nog veel langer van Macy en Levi willen genieten. De hilarische scene in het donkere steegje, was er één waar ik hard om moest lachen. Ik ben dan ook heel benieuwd waarmee Loraine ons de volgende keer gaat verrassen. Wat een heerlijk debuut was dit, het smaakt naar meer.

Het boekevent is een verhalen bundel met drie geweldige feelgood verhalen die je met veel plezier in no-time uitleest. De verschillende verhalen met een boekevent als rode draad laten je keer op keer lachen om de capriolen van de personages.

Meer recensies van Caroleest