Een mooie feelgood met een spannende, emotionele zoektocht

Caroleest 24 september 2024
Angelina is een jonge single vrouw die best in haar eentje een kind kan krijgen en opvoeden. Daar heeft ze helemaal geen man voor nodig. Maar nu ze eenmaal zwanger is, wil ze wel graag weten wie haar biologische ouders zijn. Ze schakelt de hulp in van een privédetective, en de gepassioneerde en knappe Luca krijgt haar zaak toegewezen. Samen met hem gaat ze op zoek naar haar ouders. Ze ontdekken een brief en een verhaal over een avontuurlijke reis naar Guatemala. Maar dit is pas het begin van een ongelofelijke speurtocht vol verrassingen, nieuwe kansen en romantiek.

Toen ik deze cover zag, was ik meteen verkocht. Het vleugje mysterie in combinatie met de titel trok gelijk mijn aandacht.

Aan het begin van het verhaal word al snel duidelijk op welk punt Angelina in haar leven staat. Ze houdt van haar adoptie ouders maar nu ze zelf een kindje krijgt wil ze heel graag haar eigen achtergrond ontdekken en haar biologische ouders vinden.

De onbewuste chemie die tussen Angelina en Luca hangt is vanaf hun eerste ontmoeting voelbaar. Naar mate het verhaal en de zoektocht vordert wordt dit steeds intenser. De brief is het begin van een heuse speurtocht die ze samen ondergaan. En jij als lezer mag deze van dichtbij meebeleven, en door deze spannende opbouw laat het verhaal je geen moment los. Je moet verder lezen want je wilt achter de waarheid van Angelina’s haar adoptie komen.

Machteld heeft een vlotte, levendige en beeldende schrijfstijl met een geweldige dosis humor door het verhaal heen. De combinatie van feelgood met de spanningsopbouw van de zoektocht maakt het onmogelijk om het boek weg te leggen. En hun onbeantwoorde romantiek naar elkaar toe natuurlijk ook. Het kan niet, hij is verboden, maar daardoor zoveel meer…..

We lezen vanuit Angelina haar perspectief. De personages zijn goed uitgewerkt en onbewust staan sommige in verhouding met elkaar. Het verhaal van de zoektocht naar haar biologische ouders is echt en dat raakt je diep in je hart. Want het verleden had zo anders kunnen zijn, dus ook het leven en de toekomst van Angelina.

Deze onderwerpen zijn heel mooi beschreven en de impact van sommige beslissingen zijn voelbaar in het verhaal. Al was een deel van het einde voorspelbaar voor mij, dat maakte het verhaal er echt niet minder bijzonder om.

Het verborgen verleden is een dikke aanrader voor alle feelgood liefhebbers, met een spannende emotionele zoektocht en een knallend einde.
Ik geef het 4,5 ster.

Meer recensies van Caroleest